Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Moskou - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Moskou

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

11 Maart 2006 | Rusland, Moskou

Afgelopen Maandag ben ik met Ernestine aangekomen in Moskou. Het was moeilijk om een verwachting van deze stad te maken. De kou viel in ieder geval wel mee. Het is gemiddeld -2 graden. Onze eerste indruk van de stad was voornamelijk gericht op de mensen. Ze kijken allemaal altijd serieus en je hoeft niet te verwachten vriendelijk geholpen te worden. Het aantal Russen dat engels spreekt is ook zeer schaars. Met Ernestine heb ik het Kremlin bezocht, we zijn langs Lenin gelopen, we zijn in het museum geweest waarvan ik niet meer weet hoe het heet en op de valreep nog spontaan naar het archeologische museum geweest. Verder hebben we ook lekker rondgehangen. Na het eerste ontbijt in het hostal dat bestond uit twee vieze boterhammen, vieze koffie en een bord kale pasta met een worst....zijn we telkens buiten de deur gaan ontbijten. Meestal in het 'Coffee house'. En omdat de internationale dag van de vrouw hier in Ruslang een nationale feestdag is, kregen we op 8 maart een bloemetje! Gelukkig ontdekten we dat er ook vriendelijke Russen zijn. Zoals de vrouw van de russische vliegtuigmaatschappij die ons hielp met bellen naar het vliegveld. Ernestine haar tas was namelijk niet aangekomen. Gelukkig hebben ze haar tas de volgende middag naar het hostal gebracht. En toen we (echt russisch..) gingen eten in de 'American Grill' was daar een hele lieve serveerster die erg benieuwd naar ons was. Ze had ook een vriendin in Nederland dus vroeg ons om een paar zinnen in het nederlands op te schrijven. Gisteren heb ik Ernestine weer op het vliegtuig gezet. Nu gaat mijn eigen grote avontuur echt beginnen. Wel spannend hoor. En het vervelende is dat ik ook een beetje ziek geworden ben. Maar vanavond stap ik op de trein. Dan zal ik over vijf (!) dagen aankomen in Irkutsk.
Helaas lukt het mij niet om hier foto's op de computer te zetten. De computer zelf is helemaal ingebouwd. Ga het misschien nog ergens anders proberen. Dus de foto's van Moskou houden jullie nog te goed!

  • 11 Maart 2006 - 09:44

    Robert:

    Ik kon eerst niet inloggen omdat je een wachtwoord nodig hebt. Maar na even nadenken wist ik het weer :)
    Heel veel plezier in Mongolie!

  • 11 Maart 2006 - 18:46

    Gabriel:

    Ja, ik had hetzelfde met het password :D Misschien moet je daar toch iets aan doen? Wat een avontuur toch wel weer nog steeds van je!! Veel plezier in Irkutsk, Kamchatka, tjoesktsjoek en waar je nog meer heen gaat!

    De Heineken is heel koud. Het sneeuwt zelfs. Verder doet Skøll het prima!

    Groetjes :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 73581

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: