India - Reisverslag uit Delhi, India van Emma Jansen - WaarBenJij.nu India - Reisverslag uit Delhi, India van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

India

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

19 Augustus 2006 | India, Delhi

Een week geleden ben ik vanuit Kathmandu naar Delhi gevlogen. Dat was wel even wennen want Delhi is een stuk viezer, heter en onvrienlijker dan Kathmandu. Na twee dagen ben ik snel uit Delhi vertrokken. Voor een keer ben ik op de luxe manier gaan reizen. Ik heb een auto met chauffeur gehuurd om mij rond te rijden. Deze vriendelijke man bracht mij van Delhi naar Agra, daarna naar Jaipur, Pushkar en terug naar Delhi. En hij bracht me naar elke sightseeing. Hij sprak helaas nauwelijks engels, dus de communicatie verliep via de mensen van de hostels. Hij was ook niet zo blij met mij omdat ik niet naar winkels van zijn keuze gebracht wou worden en mijn eigen hostesl wou kiezen. Daarmee mist hij zijn commissie. Maar daar doe ik liever niet aan mee, pech voor hem.

In Agra heb ik het Fort bezocht en natuurlijk de Taj Mahal. De Taj is echt prachtig! Hij moet erg van z'n vrouw gehouden hebben om zo iets moois voor haar te kunnen bouwen.
In Jaipur aangekomen was het de dag van de onafhankelijkheid in India. Veel dingen waren gesloten. Een charmante riksja-man heeft me door de kleine straatjes geleid en natuurlijk wat winkels laten zien. Maar toen hij mij de liefde verklaarde heb ik hem vriendelijk bedankt. Dag 2 in Jaipur was alles weer open dus toen heeft mijn eigen chauffeur mij weer rondgebracht om vervolgens naar Pushkar te rijden. Pushkar is een heilige plaats, dat wil zeggen dat er een heilig meer in het midden van het plaatsje is. Pushkar is een oase van rust na alle drukte in de andere plaatsen. Heerlijke plaats om gewoon een beetje rond te lopen en een boekje te lezen in de tuin van het geweldige hostel. Vanuit Pushkar heb ik Jill (uit Schotland) een lift gegeven naar Delhi. Gisteren hebben we samen door Delhi rondgelopen en een film gekeken in haar kamer. Vandaag staat niet op het programma. Ga met Jill wat laatste shopping doen. Vanavond vlieg ik weer naar huis.
Dit is dus mijn laatste bericht van mijn grote reis. Als ik thuis ben zal ik nog wat laatste foto's plaatsen voor de geinteresseerden.

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Heb veel zin om iedereen weer in levend lijve te zien!

veel liefs Emma

  • 19 Augustus 2006 - 09:11

    Sanne:

    Jeej! Ems komt weer naar huis!!! Gezellig! Kus

  • 19 Augustus 2006 - 15:17

    Tjeerd:

    goede vlucht ! En Odin heeft een verrassing voor je ......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 73647

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: