Een dagje te vroeg - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Een dagje te vroeg - Reisverslag uit Irkutsk, Rusland van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Een dagje te vroeg

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

15 Maart 2006 | Rusland, Irkutsk

Ten eerste mijn excuses. Ik had blijkbaar per ongeluk een wachtwoord op het dagboek gezet. Dat is er nu af en iedereen kan het weer lezen!

Afgelopen tijd heb 4 nachten en 3 dagen doorgebracht in de trein van Moskou naar Irkutsk. Dat is een dag minder dan ik dacht. Daar kom ik later nog op terug. Tot mijn grote verassing en blijdschap deelde ik mijn coupee niet met 3 stinkende, dronken russen zoals in mijn grootste angst, maar met 2 hele aardige nederlanders! Dat maakte het wel heel erg leuk. De treinreis is wel echt heel erg afzien hoor...Nee, dat is helemaal niet waar. De coupee is best ruim, de bedden zijn prima en ook het toilet is goed en redelijk schoon. Verder kan je in die drie dagen niet meer doen dan lezen, muziekluisteren, kletsen, eten en slapen. Ik was wel heel blij met m'n zelfmeegebrachte voedsel randsoen. Ik zelf heb de restauratiewagen niet geprobeerd, maar het nederlandse stel Mieke en Joris wel, en ze waren er niet over te spreken. Mijn in Moskou gekochte crackers, jam en duitse instant nudles kwamen dus goed van pas. Naast ons waren er nog twee andere toeristen in de trein, Hans en Michael, deense jongens van 19. We hebben twee keer 's avonds met hen een biertje gedronken. Door het reizen met de trein zie je wel het landschap veranderen onder je ogen. Ook hebben we in totaal 5 keer ons horloge een uur vooruit moeten zetten. Dat maakt het wel heel speciaal.
Maar ik was dus wel een dag eerder in Irkutsk dan ik verwacht had. Ik dacht dat de treinrit een dag langer duurde. En na enig zoeken had ik eindelijk mijn hostal gevonden. Alleen is het geen echt hostal en er was niemand, omdat ze mij morgen pas verwachten. Ook per telefoon kon ik ze niet bereiken. Daarom heb ik mezelf maar op een nachtje hotel getrakteerd.

  • 15 Maart 2006 - 09:36

    Marijn:

    Hé Em,

    Dat klinkt wel goed hoor allemaal... wow! En hartstikke leuk om die foto's er meteen bij te zien, maakt het veel levendiger. Veel plezier nog tijdens de rest van je reis... maar zo te lezen komt dat allemaal wel goed!

    x Marijn

  • 15 Maart 2006 - 16:46

    Sanne:

    Hey Ems,
    Ben blij dat ik het nu kan lezen! Klinkt super. Ziet er wel koud uit.. maar hier is het ook koud ;-) Leuk hoor die verhalen, kom maar snel met de rest!
    Dikke kus

  • 15 Maart 2006 - 17:33

    Maartje:

    hey ems, klinkt spannend allemaal! en idd koud, haha!
    x maart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Irkutsk

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 73593

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: