25 lieve kindertjes - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Emma Jansen - WaarBenJij.nu 25 lieve kindertjes - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

25 lieve kindertjes

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

03 Augustus 2006 | Nepal, Kathmandu

Mijn werk in het weeshuis zit erop.
Na vier weken heb ik afscheid genomen van alle kinderen. Ik heb een erg leuke tijd gehad in het weeshuis. Veel met de kinderen gespeeld en ze de persoonlijke aandacht gegeven die ze erg nodig hebben. Hoewel ze ook af en toe de oren van mijn hoofd konden zeuren, want ik kan natuurlijk niet 25 kinderen tegelijk aandacht geven.
Naast de aandacht zijn er ook veel andere dingen die ze nodig hebben. Ik heb geprobeerd ook daar een steentje aan bij te dragen door wat extra rijst voor ze te kopen en af en toe fruit voor ze gekocht. Ook heb ik ze de nodige schriften gegeven en kleurpotloden voor de leuk. Maar de lijst is nog veel langer. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om ze alles te verschaffen wat ze nodig hebben.
Sommige kinderen hebben niet genoeg schoolboeken. En veel van hen zijn toe aan een nieuw schooluniform. Daarnaast dreigt de huiseigenaar te het huis uit te zetten omdat er al voor 6 maanden geen huur, geen telefoonrekening en geen elektriciteit meer is betaald. Meneer Makhan, de manager van het weeshuis is elke dag op pad om donaties binnen te halen. Hij krijgt een klein bedrag per maand van de regering, maar dit is lang niet genoeg.

Jullie voelen het misschien al aankomen, want ik wil graag iets aan jullie vragen.
Op woensdag 9 augustus is mijn verjaardag. Deze dag ben ik uiteraard nog steeds op reis dus ik ben niet in de gelegenheid om mijn verjaardag met jullie te vieren. Toch zou ik het graag op een andere manier willen vieren. Ik wil jullie vragen om het geld dat jullie anders aan een verjaardagcadeautje voor mij zouden besteden aan de kinderen te doneren. Want natuurlijk willen jullie mij allemaal heel graag een cadeautje geven ;).
Dan kan ik volgende week woensdag op mijn verjaardag alle kinderen nog een keer bezoeken en ze jullie donatie presenteren.

Even als voorbeeld: voor €4 kunnen ze een zak rijst van 30 kilo kopen, voor €6 euro kan een kind al een nieuw schooloverhemd krijgen en voor €65 kunnen ze een maand huur betalen.
Wie geinteresseerd is om iets te doneren kan het geld overmaken naar rekeningnummer 7269523 tnv Emma Jansen en onder vermelding van 'donatie aan weeshuis'. En graag voor 9 augustus zodat ik het op deze dag persoonlijk kan overhandigen. Op dit moment zijn ze bezig met het openenen van een bankrekening, maar deze is nog niet in werking.
Als jullie vragen hebben over meer hoe en wat in het weeshus kunnen jullie mij mailen of rechtstreeks naar het weeshuis via OrphanOrg@hotmail.com.

Het "Orphan and Street Children Rehabilitation Center" is officieel geregistreerd bij de regering.

groetjes Emma

  • 03 Augustus 2006 - 17:04

    Sanne:

    Wat ben je toch weer goed voor de wereld ;-)
    Kus San

  • 04 Augustus 2006 - 18:57

    Nelly:

    echt iets voor jou Emma maar ik begrijp je wel
    Voor jou een hele fijne verjaardag en het klinkt afgezaagd maar het is vaak veel leuker te geven dan te ontvangen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 73565

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: