Van UB tot Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Van UB tot Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Van UB tot Beijing

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

15 April 2006 | China, Beijing

Na mijn avonturen op de steppe in Mongolie ben ik nu weer helemaal terug in het stadse leven. Eerst heb ik een paar dagen in Ulaan Baatar doorgebracht. Daar heb ik wat site-seeing gedaan en dinosaurus skelletten bewonderd in het natural history museum
Toen ik aankwam in het hostal in UB was er alleen een amerikaanse man. Hij is van Hawaii, maar al in geen 5 jaar meer daar geweest. Hij werkt constant als militair psycholoog (!) in landen als Kazachstan, Polen, Rusland en nu dus in Mongolie, erg interessant persoon. En van af de tweede dag was het een komen en gaan van andere backpacker, heel gezellig.
Na 4 dagen UB ben weer eens op de trein gestapt. In tegenstelling tot de eerdere reizen was de trein nu volgepakt met toeristen!
Het was een mooie rit. Na urenlang door de woestijn gereden te hebben waren we de volgende ochtend ineens in de bergen. De nacht was ook nogal spannend. Naast de grensovergang en heel wat papierwerk, moesten ook de wielen veranderd worden. In China hebben ze namelijk een smaller spoor dan in Mongolie. De trein werd wagon voor wagon opgelift, de wielen gingen eronderuit en de nieuwe kwamen erbij. Dit duurde echter wel ongeveer 5 uur, midden in de nacht met veel gehonk en gebonk.
Rond half 3 gisteren ben ik in Beijing aangekomen. Mijn eerste indruk is vrij overweldigend. De stad is druk, maar wel georganiseerd. Het centrum is schoon en de hele stad staat in het teken van de OS 2008. Ga zeker een kijkje nemen of de roeibaan al klaar is!

Het is trouwens leuk om te merken dat zo veel mensen mijn verhaaltjes lezen.

tot later!
liefs Emma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 73647

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: