Buddha's en soldaten - Reisverslag uit Xi'an, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Buddha's en soldaten - Reisverslag uit Xi'an, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Buddha's en soldaten

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

24 April 2006 | China, Xi'an

Vanuit Beijing heb ik de trein genomen naar Datong. Datong heeft niet veel interessants, maar daar in de buurt is een 'hangende tempel' en zijn de Yuang Grotten.
Met o.a een Iers stel dat ik in Beijing heb ontmoet heb ik de tour naar de tempel en de grotten genomen. De tempel was letterlijn een hangende tempel, gebouwd ongeveer 1 km boven de rivier, hangend aan een rotswand. De tempel is gebouwd om de rivier te vriend te houden en zo overstromingen te voorkomen. Daarna gingen we naar de grotten. Er was een hele reeks aan buddha's en grote chineze heren uit steen gehakt in grotten. Een groot deel is door erosie vergaan, maar sommigen waren nog goed in takt. Daar is ook de een na grootste Buddha is China, de grootste is 10 cm.
Het was een leuke trip. Het enige nadeel van Datong was dat ze daar blijkbaar nog niet zo aan buitenlanders gewend zijn en dus allemaal onbeschaamd staren en blijven staren. In andere plaatsen kijken ze ook wel, maar zo erg als in Datong heb ik nog niet meegemaakt.
De volgende dag heb ik de trein genomen naar Xi'an. Xi'an is bekent voor de Terracotta Warriors. Op advies van mensen die de tour hadden gedaan ben ik er op mijn eigen houdje heen gegaan. Er zijn 3 putten gevonden, allemaal vol met Terracotta Warriors. Ze zijn gebouwd om vijanden af te schrikken. Alle soldaten zijn uniek, ze hebbe zelfs allemaal een ander gezicht.
Bij de uitgang word je belaagd door mensen die een setje soldaten wil verkopen, maar helaas was het allemaal zeer slechte kwaliteit en heb ik het niet gedaan.
Verder ben ik hier Thea en Catherine, die ken ik sinds de trein uit Ulaan Baatar weer tegengekomen. Ook waren er 4 engelsen die ik ken uit het Hostal in Beijing. Gisteravond zijn we met z'n allen wat gaan drinken.
Het is grappig dat je zo iedereen telkens weer tegenkomt.

  • 27 April 2006 - 16:27

    Miranda:

    He Emma!
    Het klinkt echt heel bijzonder wat je allemaal meemaakt en ziet!
    Nog heel veel plezier verder met je reis!
    X Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Xi'an

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 73647

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: