Van de grote stad tot the middle of nowhere! - Reisverslag uit Shanhai, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Van de grote stad tot the middle of nowhere! - Reisverslag uit Shanhai, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Van de grote stad tot the middle of nowhere!

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

07 Mei 2006 | China, Shanhai

Shanghai is een gigantische stad.
Het staat vol met wolkenkrabbers en heeft een heel goed metro systeem. Het leuke was dat ik de kamer in het hostel deelde met 3 nederlandse meisjes die chinees studeren. Ze doen dit nu voor een half jaar in Beijing. Net als de rest van China hadden ze een weekje vrij en waren daarom in Shanghai. Met hen heb ik door de stad gelopen en het museum bezocht. Veel meer is er ook niet te doen in Shanghai, maar het is een leuke stad om doorheen te slenteren. De eerste avond in Shanghai ben ik Kat (het engelse meisje van de shaolin tempel) tegengekomen in de Starbucks! Leuk om haar weer even te spreken.

Na Shanghai ben ik naar Hangzhou gegaan. Deze stad is bekent voor haar 'West Lake'. Helaas ging het na 2 dagen regenen. Zonder dat ik het wist, kwam Kat ineens het hostel binnen lopen! Voor de tweede keer kom ik haar toevallig tegen. Samen met haar en Celeste, een chineze die bij Kat in de kamer sliep, heb ik Hangzhou bezocht. We hebben een boottocht genomen om de eilandjes in het meer te bezoeken en hebben een berg naast het meer beklommen. Het is nu heel mooi groen in deze streek van China en Hangzhou is vol met parkjes en paden langs het meer met treurwilgen hangend in het water, een heel mooi gezicht.
Toen het de laatse dag begon te regenen zijn we maar gaan winkelen.

Omdat Kat haar visum bijna verlopen is zijn we langs het politie bureau gegaan om verlenging te krijgen. Maar we waren in het verkeerde bureau, dus heeft een agent ons in een politie auto (!) naar de goede plek gebracht. Toen deze plek gesloten bleek te zijn heeft deze aardige oom agent ons met zijn auto naar de bushalte gebracht. Je kan begrijpen dat we nogal vreemd aangekeken werden toen 2 blanken en 1 chineze uit een politie wagen stapten bij de bushalte!

Na 3 dagen Hangzhou hebben Kat en ik, omdat er geen treinkaarten beschikbaar waren het vliegtuig naar Zhangjiajie genomen. We hebben besloten dat we maar beter samen kunnen reizen dan elkaar overal opnieuw tegen te komen.
Nu zijn we daar en het is in de middle of nowhere, in ieder geval voor chineze begrippen. Omdat bijna niemand hier engels spreekt hebben we besloten alles via een reisbureau te regelen. Vanavond gaan we naar een national park en gaan daar 2 dagen rondkijken met een engels sprekende gids.
Helaas regent het ook hier vandaag. Hopelijk is het morgen weer droog!

Helaas heb ik nog geen computer gevonden waar ik foto's op de site kan zetten.

Roos, Eva: ik heb ook geen koala beren gezien in de dierentuin, helaas.

• 07 Mei 2006 - 09:15

Fleur:

Lieve Emma,
    elke keer weer een plezier om je verhalen te lezen. Leuk dat je een reisgenootje hebt! Hoe lang blijf je nog in China? Hier is het weer nu mooi maar regen hebben we ookal genoeg gehad! Tot snel Liefs

• 08 Mei 2006 - 10:42

Sanne:

Hey Ems, Ben jaloers op je verhalen!(behalve op de regen dan.. Leuk hoor die reis! Heel veel plezier daar nog. lekker genieten! Kus San

• 09 Mei 2006 - 15:56

Deumer:

Hey Ems, bedankt voor je lieve kaartje. En helemaal op tijd! Je bent ook gek dat je daar aan denkt (terwijl ik het altijd vergeet)! Veel plezier nog, mooie verhalen! Kus, Deumertje