Tiger Leaping Gorge - Reisverslag uit Chengdu, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Tiger Leaping Gorge - Reisverslag uit Chengdu, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Tiger Leaping Gorge

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

24 Mei 2006 | China, Chengdu

Na het relatief schone Yangshuo was Kunming weer een grote vieze chineze stad. Kat en ik zijn daar 2 dagen geweeest en dat was lang genoeg. Er was ook niet veel te zien in de stad. We zijn naar de tempel geweest en naar een 'laky-bit' (zo noemt Kat dat), geen van beide was erg speciaal.
Vanuit Kunming hebben we de nachtbus genomen naar Lijian. Lijian heeft een heel mooi oud gedeelte. Het is behoorlijk touristisch, maar alles is nog in oude stijl. We hebben een dag gewoon rondgelopen, verdwalend in de kleine steegjes.
We sliepen in Mama's Guesthouse, op advies van andere reizigers. En het was zoals beloofd. Mama kookt een groot ontbijt en 's avonds om 6 uur is iedereen terug voor een groot diner. Mama regelt vervoer naar de Gorge en Mama regelt treinkaarten.
De volgende dag zijn we naar de Tiger Leaping Gorge geweest. Dat is een Gorge waar ooit iemand een tijger over de rivier heeft zien springen, vandaar de naam. Ik heb helaas geen tijger gezien, maar het landschap was ontzettend mooi. We hebben twee dagen langs de Gorge gelopen. De eerste dag was een wandeling van 7 uur met een pittige klim halverwege. De tweede dag hebben we ongeveer 3 uur gelopen.
Na nog een dag in Lijian rondgelopen te hebben zijn we naar Chengdu vertrokken. Dat was een lange rit van eerst 8 uur bus en daarna 13 uur trein. Gelukkig hadden we naast een presentje ook bananen van Mama meegekregen.

Pap: ik heb al rondgekeken voor een Mah Jong spel (wil misschien zelf ook een set), maar heb nog geen mooie gevonden. Meestal is het een vereenvoudigde versie, zoals ze het hier veel spelen zonder winden en draken.

Ernest: als je de klikdingen al nodig hebt, dan moet je ze gewoon kopen en dan maak ik het geld naar je over.

Foto's komen later, deze computer kan dat niet aan. Wie dacht dat China alles kan kwa techniek en computers heeft het dus mis. Computers zijn vaak erg langzaam, helaas.

x Emma

• 25 Mei 2006 - 11:58

Sanne:

Hey Ems,jammer dat je niet op m'n feestje kan komen volgende week ;-) Blijf het leuk vinden om je verhalen te lezen! Jammer dat er nog geen foto's bij konden komen. Leuk dat je iemand hebt om een stuk mee te reizen! Veel plezier daar nog!kus ook een van Roderik