Effe relaxen in Yangshuo - Reisverslag uit Kunming, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Effe relaxen in Yangshuo - Reisverslag uit Kunming, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Effe relaxen in Yangshuo

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

17 Mei 2006 | China, Kunming

Na al dat schone landschap en 'hard werken' van het zien van al dat moois zijn Kat en ik gaan relaxen in Yangshuo. Een zeer touristisch plaatsje in een mooi landschap. De plek heeft duidelijk het tourisme ontdekt, alle prijzen in de souvenirs-winkeltjes zijn veel hoger dan in andere plaatsen en er valt niet veel van af te dingen. Maar het was leuk om weer onder andere westerlingen te zijn en vooral om weer even van westers eten te genieten. Chinees eten is niet vies, maar het smaakt allemaal een beetje hetzelfde. Vooral als irritante vega, dan komt het vaak neer op groene groente en rijst. Mijn papiertje met 'ik eet geen vlees' in het chinees werkt overigens wel overal.
De omgeving van Yangshuo is ook heel mooi (zie de foto's). Een dag hebben we een wandeling van 6 uur gemaakt langs de Li river. Daar ontmoetten we een over-schattig chinees stel. Zij huppelde rond met bloemen op haar hoofd en hij glimlachte en maakte foto's. De volgende dag hebben we een fietstocht gemaakt langs de Yulong River. Tijdens deze tocht moesten we met fietsen en al de rivier oversteken op een bamboo-raft.
Het is erg warm geworden hier in het zuiden van China. Ik ben dan ook gigantisch verbrand op deze fietstocht.
Ook de laatste dag in Yangshuo hebben we in de omgeving rondgefietst.
Nu zijn we in Kunming, waar niet veel te doen is. Maar het ligt op de route. Morgenavond nemen we een nachtbus naar Lijian. Vandaar gaan we hiken in de Tiger Leaping Gorge. Daarna gaan we naar Chengdu. Vanuit Chengdu vlieg ik naar Tibet. Kat gaat dan naar Thailand. Dus ik heb nog ongeveer 2 weken in China.

Ik mis jullie ook hoor Ernest en Maart!
En alle anderen, behalve Sanne ;)

Als jullie nog voorkeuren hebben voor een souvenir dat ik perse voor iemand mee moet nemen, zeg het maar.
Dat is natuurlijk geen garantie!

veel liefs Emma

  • 17 Mei 2006 - 13:54

    Maartje:

    Doe mij maar een palmboom voor het dakterras!!

  • 17 Mei 2006 - 15:04

    Sietske:

    Leuk om je verhalen te lezen en wat een mooie foto's allemaal! Tibet lijkt me heel bijzonder, ik ben benieuwd naar je verhalen daarover. Heel veel plezier in ieder geval!

  • 17 Mei 2006 - 15:42

    Ernestine:

    Tss, Maartje een palmboom past toch helemaal niet in de rugzak van Emma?! echter een klein 18-jarig chineesje, die graag met zijn studie medicijnen zou willen beginnen... haha

    Maar ems, ik zou erg gelukkig zijn met van die klikdingen waarmee je je rugzak om je heupen kan vastmaken;)

    Sorry, werkdag achter de rug....

    Dikke zoen!

  • 17 Mei 2006 - 16:17

    Sanne:

    Hey Ems, Coole foto's hoor! Echt een leuke reis die je aan het maken bent en je hebt nog zoveel leuke dingen voor de boeg!En natuurlijk wil ik een leuk souveniertje. Iets kleins dat bij m'n andere aziatische rotzooitjes (buddhaatjes enzo) past.Zoek maar iets uit! ;-) Als je me nog aardig vindt tenminste :-( ik jou wel hoor! Veel plezier nog! Kus

  • 17 Mei 2006 - 20:30

    Fleur:

    Jij bent ook weer te overschattig voor woorden, vragen welke souvenirs iemand wil! Geniet van de twee weken in China. En nu smeren met zonnebrand en after sun! Liefs

  • 19 Mei 2006 - 12:54

    Kees:

    leuke foto in de hemel.Hebben ze daar een leuk mahjongspel?Als het te zwaar is om mee te slouwen.Stuur maar op op mijn kosten

  • 24 Mei 2006 - 13:57

    Josee:

    Het is heerlijk om je te blijven volgen. Vooral die landkaart is daar makkelijk bij. Nog iets gemerkt van Chanchu? Tyfoon Verdonk heeft hier geraasd. Tot nu toe geen slachtoffers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Kunming

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 73647

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: