Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Nepal

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

01 Juli 2006 | Nepal, Kathmandu

In Nepal heb ik tot nu toe een dag rafting gedaan,een trektocht van 6 dagen gemaakt en ik ben 3 dagen in de jungle geweest.
Op weg van Kathmandu naar Pokhara was de rafting-tocht. Dat was fun! Veel leuker dan de keer in China. Doordat het al behoorlijk wat geregent had was de rivier al vrij hoog.
Veel rafts en erg nat!
Vanaf Pokhara ben ik aan mijn 6-daagse trektocht begonnen met mijn gids Gopal. De tocht was best zwaar, vooral omdat het bloedheet was de eerste dagen en veel bergopwaarts. Maar de luxe van een gids was onder andere dat hij mijn grote tas kon dragen ;). De tocht was prachtig door de groene bergen, overal boerderijen en mensen aan het werk in het veld. Alleen doe ik het natuurlijk in de regentijd, dus ook regen en bloedzuigers...
Op de derde dag zijn we 's ochtends vroeg (4 uur!) opgestaan om de zon op te zien komen op Poonhill. Toen we vertrokken was het een en al bewolking, maar bovenaan was de helft van de bergketen te zien. En dat was zeker de moeite van de klim waard!
De vierde dag was niet zo lang en aan het eind van de middag konden we genieten van een hotspring, een natuurlijk warm bad.
Alles was geweldig goed verzorgd, het eten was goed, de slaapplaatsen waren geweldig. Mijn gids Gopal is onderweg ook een goede vriend geworden. Omdat er niet zo veel toeristen zijn op dit moment was het fijn om goed gezeldschap te hebben.
Terug in Pokhara ben ik de volgende dag naar Chitwan national park geweest. Daar heb ik op een olifant gereden, mocht hem zelf besturen op de terugweg! We hebben een kanotocht gemaakt en een jungle wandeling. Helaas geen Neushoorn gezien, maar wel herten en een krokodil.
Ik ben nu terug in Kathmandu en hier aan het rondkijken.
Nepal heeft mijn hart gestolen, het is zo'n mooi en vriendelijk land.

Tjeerd: veel plezier met je paardrij-avontuur, klinkt heel goed.

groetjes aan iedereen,
liefs Emma

  • 02 Juli 2006 - 19:50

    Sanne:

    Hey lieve Ems, Wat een coole foto's weer! Ga dinsdag zelf op vakantie, jippie!
    Jij nog lekker genieten daar! Kus

  • 14 Juli 2006 - 14:20

    Floor:

    Emma!
    Ziet er goed uit?! leuk om je verhalen te lezen.
    Nog veel plezier...
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 73596

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: