171 przewalski paarden - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Emma Jansen - WaarBenJij.nu 171 przewalski paarden - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

171 przewalski paarden

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

01 April 2006 | Mongolië, Ulaanbaatar

Vandaag heb ik een uitstapje naar de hoofdstad Ulaan Baatar. Dus ik kan ook even achter het internet.
Ik ben nu twee weken in Hustai national park en ik heb heb ontzettend naar mijn zin. In dit park leven nu 171 przewalski paarden in het wild, ik heb ze niet alleen niet eigenhandig geteld. Wat ik wel (ma t/m vrij)doe is dat ik elke morgen na het ontbijt het 'veld' in ga om de paarden te observeren. Dat betekent dat ik 4 uur lang kijk naar wat ze doen en waar ze zijn. Ik heb een gps, een verrekijker een een weerstationnetje bij me. En elke tien minuten schrijf ik op of de paarden aan het lopen, grazen, rusten, drinken of iets anders aan het doen zijn. Soms is het wel een beetje koud maar meestal kan ik ergens uit de wind in de zon zitten. Ik vind het prachtig om in dit mooie landschap tussen de wilde paarden te mogen zijn! De mensen zijn ook ontzettend aardig. Nandia is mijn coordinator, daarnaast werken Suukhu een wild life bioloog en Ghankha, een scholarship student in het research center. Na de lunch (ik krijg hier 3 keer per dag heerlijke vegetarische maaltijden!) ga ik vaak terug naar het research center om mijn data in de computer in te voeren. Soms krijg ik ook nog een presentatie over de paarden of andere dieren in het park.
Twee keer per week mag ik paardrijden. Dan ben ik een uur in de prachtige natuur, soms zonder een mens te zien, soms kom ik een herder met z'n vee tegen.
Na het avondeten geef ik vaak engelse les aan het personeel. Dat betekent veel praten over vanalles en nog wat. Hierdoor kom ik veel te weten over mongolie. Ook wordt er veel gelachen, omdat we elkaar niet begrijpen of zo maar. Mongoliers zijn heel erg open, vriendelijke mensen en zijn altijd vrolijk.
Eergister bijvoorbeeld zaten we me 8 mensen in een vier persoons auto, en dat over de onverharde hobbel wegen, dat kwam neer op een kwartier lang lachbuien bij elke hobbel!
Ik woon in het touristen kamp, daar heb ik mijn eigen Ger, een ronde mongoolse tent. Dat is heel prettig wonen, behalve dat ze af en toe mijn kachel iets te hoog opstoken en het een sauna wordt.
Vorige week zaterdag heb ik een tour gekregen door het park, vandaag dus een uitstap naar de hoofdstad. Op zondag ben ik vrij.
Dat is even in het kort mijn leven hier.

  • 01 April 2006 - 10:14

    Deumer:

    Hey Ems,
    Zo te horen mis je ons niet echt! Mooie verhalen hoor! Liefs, Deumer

  • 02 April 2006 - 15:01

    Fleur:

    Lieve Emma,
    Wat een heerlijk dag programma! Geniet ook maar een beetje voor mij van al die natuur! Veel plezier en tot het volgende berichtje...

  • 04 April 2006 - 15:18

    Nelly Brouwn:

    Lieve Emma,wat leuk dat je het zo nar jezin hebt, en vooral de maaltijden. Je weet Nel denkt altijd aan eten. We missen je wel. Ik blijf je volgen.

  • 09 April 2006 - 07:14

    Emma:

    Het is leuk om te zien dat zoveel mensen mijn verhalen volgen!
    Nelly, doe de groeten aan iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 73647

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: