Meer Hustai - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Meer Hustai - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Meer Hustai

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

09 April 2006 | Mongolië, Ulaanbaatar

Mijn tijd in Hustai national park is nu voorbij. Eigenlijk vind ik het wel jammer dat het over is, ik heb er echt van genoten!
Ook de laatste week ben ik elke ochtend gaan observeren.
Een keer sneeuwde het en was het heel erg koud, Nandia is toen bij me gebleven en we zijn een uur eerder teruggegaan omdat het te koud was.
In die week heb ik ook nieuwe vrienden gemaakt. Idre kwam op maandag, hij is een data manager op het research center en twee dagen later kwamen er 3 studenten tourisme die praktijk ervaring op gingen doen in het park.
Vele avonden heb ik doorgebracht met 'engelse les' met Khayangana (ben niet zeker over spelling, uit te spreken als Hoiga), Idre en Nandia. Tijdens deze lessen praten we over van alles en nog wat, van wilde dieren tot politiek.
Een keer hebben we ons onderonsje in de ger van Nandia gehouden. Ook ben ik twee keer door Gangaa in haar ger uitgenodigd om zoute thee en gekookte yoghurt te drinken. Wat overigens niet vies was. En om met haar dochtertje Anouka te spelen.
Zaterdag had ik een uitstapje naar een lokale familie.
De 3 studenten gingen ook mee en eerst brachten we een bezoek aan de Takhi. Dat was de laatste keer dat ik ze heb mogen aanschouwen.
Daar aangekomen heb ik geholpen om de geiten te kammen. Op die manier halen ze de winterwol uit de vacht, daar maken ze Kasjmir wol van. Verder heb ik spelletjes gespeeld met enkelbotjes van schapen en geiten, die fungeren als een soort dobbelstenen. Ook heb ik een geit gemolken.
Bij vertrek kreeg ik 4 enkelbotjes mee en een lepel eigen gemolken melk.
Ze vroegen of ik alsjeblieft nog een keer terug kwam, maar dat is natuurlijk in touristisch oogpunt want zij bieden overnachtingen aan. Maar misscien dat ik nog eens terug kom. Mongolie heeft mijn hart gestolen.
Voor de laatste avond had ik een fles mongoolse vodka gekocht en we hebben er met z'n allen een leuk afscheidsfeestje van gemaakt!

  • 09 April 2006 - 12:54

    Nelly Brouwn:

    Als je dat ziet denk ik wat hebben onze kids het toch goed. Blijf je volgen
    Groetjes van het team. Ik geef je avonturen door

  • 09 April 2006 - 13:27

    Marijn:

    wow Em... wat een mooie foto's en verhalen. Het klinkt alsof je het echt hartstikke naar je zin hebt!

  • 10 April 2006 - 17:45

    Chantal Mouton:

    Hoi Emma,

    wat een geweldige verhalen!!! Dit is pas echt leven!!! Ik vind het echt fantastisch om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    De paardjes zijn natuurlijk helemaal geweldig!!!

    Met Odin is alles goed, maar hij mist je wel!
    Nou groetjes, ook van mijn moeder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 73576

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: