Beiijng - Reisverslag uit Beijing, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Beiijng - Reisverslag uit Beijing, China van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Beiijng

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

19 April 2006 | China, Beijing

Wat een stad!
Druk, vies, heel veel mensen, maar heel veel mooie dingen om te zien.
Ik ben natuurlijk naar de Verboden Stad en het Zomer Paleis geweest. Heel erg mooi. En het Zomer Paleis is een soort groot park, dus even weg van alle drukte. Ook heb ik natuurlijk de Grote Muur beklommen. (Chinezen houden van namen met hoofdletters) De tocht, georganiseerd door het Hostal, was een wandeling van 3,5 uur, voornamelijk over een oud stuk van de muur en soms moesten we letterlijk over stenen klimmen of je vastgrijpen aan stenen en bomen omdat het zo steil was. Pas aan het eind kwamen we andere toeristen tegen. En na afloop stond er een heerlijke lunch op ons te wachten!
Gisteren heb ik een fiets gehuurd en door Beijing gecruised. Mensen verklaarden me voor gek, maar als je Amsterdam gewend bent dan is Beijing een eitje.
Vanavond neem ik de trein naar Datong.
Het is tijd om de grote stad te verlaten.

Groetjes!

  • 19 April 2006 - 10:38

    Sanne:

    Hey Ems, Klinkt allemaal super, die dingeh die je doet! Leuk om te horen dat je je zo goed vermaakt, zo hoort het natuurlijk ook! We missen je wel een beetje hier hoor..Dikke kus

  • 28 April 2006 - 16:04

    Kees:

    lieve em
    leuk om weer van je te horen.reis gaat nog voorspoedig,begrijp ik.Lijkt me fantastisch om door bejing per fiets te gaan.In Kiev zie je ook wel fietsers maar alleen op een race-fiets.Gat in de markt volgens mij.Wij zijn net weer terug uit " het dorp" .Buitenhuisje van de familie.Was heerlijk behalve het eerste deel waar ik astma-aanvallen kreeg van al het opgehoopte stof.Na een goede schoonmaakbeurt was het over.Lekker buiten.mooi weer.Net op de grens van de winter en het voorjaar.Ook gefietst op de mountain-bikes.Dorp is een bij ons onbestaanbare reis in het verleden,waar elk klein boertje zijn eigen landje en huisje heeft .Paard en wagen etc.ooievaars.Veel lege huisjes waar wij strooptochten hebben gehouden en met een oude bruidskist in de auto nu de reis vervolgen.
    Volgende reisdoel:Odessa
    groetkees en josee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Azie reis

Rusland-Mongolië-China-Tibet-Nepal-India

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2006

Een borreltje

19 Augustus 2006

India

15 Augustus 2006

Meer Nepal

10 Augustus 2006

25 blije kindertjes!

03 Augustus 2006

25 lieve kindertjes
Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 73579

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: