Gestrand in Siliguri - Reisverslag uit Shiliguri, India van Emma Jansen - WaarBenJij.nu Gestrand in Siliguri - Reisverslag uit Shiliguri, India van Emma Jansen - WaarBenJij.nu

Gestrand in Siliguri

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

11 Juni 2008 | India, Shiliguri

In mijn orientatie week in Kathmandu heb ik al veel geleerd over PBI Nepal en heb ik zoveel mogelijk de kranten (engelstalig uiteraard) gelezen om op de hoogte te blijven van de situatie in het land.

De Constitutional Assembly (zeg maar Tweede Kamer) is gevormd aan de hand van de verkiezingsuitslagen. Op dit moment zijn ze bezig met het vormen van een nieuwe coalitie-regerin. En dit is nog niet zo makkelijk. De Maoisten vinden dat ze door hun grote overwinning tijdens de verkiezingen recht hebben op alle belangrijkste posities. De gevestigde partijen vinden dat, door hun ervaring, zij het recht hebben op veel belangrijke positiees. Op het moment dat ik Kathmandu verliet waren ze nog in een impasse.

En ik zit zelf nu ook in een soort van impasse. Er is een staking gaande in Darjeeling, ik kan dus niet verder reizen dan Siliguri, waar ik nu ben. Hier is weinig te doen, dus ik begin me wel een beetje te vervelen. Terwijl ik dit schrijf krijg ik net een berichtje van Carlos, mijn collega waarmee ik in Darjeeling Nepalees ga leren. Hij is ook in Siliguri aangekomen. Ik ga dus nu kijken waar hij is, dan zijn we in ieder geval samen gestrand :).

Ik hou jullie op de hoogte!

  • 11 Juni 2008 - 05:54

    Mirjam:

    Oomph, succes ermee.
    Ik lees hier in Calcutta net in de krant dat de staking voor onbepaalde tijd is... je zou daar dus nog een tijdje kunnen zitten.
    Groetjes
    -cyclingdutchgirl-

  • 11 Juni 2008 - 07:23

    Melanie:

    He heb je ondertussen je waarbenjij.nu-site gepimpt nu je toch gestrand bent? Lekker fris zo! Hmm wel vervelend dat je dan net op een plek strandt "waar niet zoveel te doen is", alhoewel je wel aan de andere kant van de wereld zit dus dat is toch een stuk interessanter dan hier ;)
    x, mel

  • 11 Juni 2008 - 07:32

    Geer:

    Goed boek bij je? Succes met je reis naar Darjeeling, wat bij mij wel tot de verbeelding spreekt, best zin in kopje thee.

  • 11 Juni 2008 - 17:17

    Sanne:

    Hey lieve Ems, Dat is arelaxed dat je gestrand bent.. Wel gezellig dat je inderdaad nu dan met z'n 2en daar zit. Wel hopen dat je snel weer door gaat, anders spreek je straks nog geen woord nepalees ;-) Succes en we horen snel weer wat van je hoop ik!
    Kus San

  • 19 Juni 2008 - 09:25

    Kees:

    de maoisten gedragen zich volgens de kranten hier als de jongeren van de culturele revolutie in china destijds;lijkt me geen pretje
    nedrland voetbalt fantastisch ned italie 3-0
    ned frankrijk 4-1(gezien in een cafe in fr!!!)
    en ned roemennie 2-0
    groeten
    kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Shiliguri

Emma

Werken voor Peace Brigades International in Nepal.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 73731

Voorgaande reizen:

05 Februari 2010 - 01 Juli 2010

PBI Nepal 2

31 Mei 2008 - 17 September 2009

PBI Nepal 1

01 Januari 2006 - 01 September 2006

Azie reis

Landen bezocht: